Ranking silników w polskich motorowerach |
motonita
|
Ktory silnik uwazacie za najlepszy...
Najbardziej niezawodny... Unikatowy... Zagłosujcie i napiszcie dlaczego tak uwazacie... R1 Gnom 1 powojenny silnik..... montowany do rowerów... SM 02 montowany w Komarze 230 oraz w rysiu S-38 silnik montowany w komarach model 231 S-38B silnik montowany w komarach model 232 S-38B4 silnik montowany w komarach model 2330 S-38SH silnik montowany w komarach model 2338 (jednobiegowy) S-38ZB4 silnik montowany w komarach model 2350, 2351, 2360, 2361 (na kopniak) S-38ZB42 silnik montowany w komarach model 2352 (inny kształt) 010 silnik montowany w motorowerze Romet Pegaz 700, 710 (kwadratowy z pedałami) 017 silnik montowany w motorowerze Romet Pegaz 750, Polo 760 019 silnik montowany w komarach model 2370-50T1, 2375-50TS1 023 silnik montowany w motorowerze Romet Kadet M780, M781, Ogar 205, Pony M2,M301 025 silnik montowany w motorowerze Romet 100, Pony M3 027 silnik montowany w motorowerze Chart210 i 211 Jawa 225 silnik montowany w motorowerze Romet Kadet 110, Ogar 200, Ogar 201 |
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
TomaszU
Gość
|
na muj gust to kwadraciak w motorynie zdawal egzamin 025 to jest cuś
|
||||||||||||||
|
Ogar 200 |
garand
|
najlepiej wspominam silnik ogarka - (jawa) niejeden raz po lesie szalałem, po błocie, piachu, z pasazerem, obciazony do granic mozliwosci .........i ...dalej jechał !!
|
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
Gość
|
Najlepszym silnikiem w polskich "komarach" był silnik 019. Montowany w większych ramach na kołach 19"(czyli ROMET T-50-1 i TS-50-1). Jest 3-biegowy i niezawodny!!!! Pociągnął pod gorkę 4 osoby(razem obciążenie ok. 220kg). Sam mam takiego i jest za*******!!! Naprwdę extra, do tego unikat. W promieniu 200km od mojej miejscowości nie ma drugiego takiego(znaczy chyba=>). Chodzi cicho jak skuter i do tego ma ogromną moc! (wdł. producenta 2,5km, ale... ma większą).
|
||||||||||||||
|
Gość
|
Jaki jest lepszy motorower ogar 205 czy romet T-50-1
|
||||||||||||||
|
Gość
|
sory chodziło mi o romet ogar 200 romet T-50-1
i |
||||||||||||||
|
nallopa
Gość
|
sm01/sm02 i jawa 223
|
||||||||||||||
|
Koczkodan
Gość
|
Moim ulubieńcem jest silnik 019. Jest to bardzo ciekawa konstrukcja. Posiadam własnoręcznie wyremontowany egzemplarz i wciąż zadziwia mnie on swoimi możliwościami. Silnik ten jest już dosyć skomplikowany, przy czym jego konstrukcja jest delikatna i nie toleruje brutalnej eksploatacji co w polskich warunkach przysporzyło mu złej sławy.
Przy okazji w przypadku motorowerów (czy może lekkich motocykli??) Romet 50-T-1 i 50-TS-1 obowiązywało ich podwójne nazewnictwo: 50-T-1=Komar2370 oraz 50-TS-1=Komar2375. W silnik 019 wyposażony był też Romet 50-T-3 (protoplasta Ogarów). |
||||||||||||||
|
motonita
|
no to było napisane z pałzom a nie z przecinkiem te modele,
a masz fotki tego 50 t 3? |
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
Koczkodan
Gość
|
Nie posiadam, tylko raz widziałem oryginalny egzemplarz (ja mam 50-T-1), ale fabrycznie sprzęt ten wyglądał następująco: rama (koła też) identyczna jak te znana z Ogara 205, silnik 019, jedyne różnice w wyglądzie w stosunku do ogara 205: normalne lampy przednia i tylna znane np z Komara 2351, trochę inne siedzenie, inny wydech i prawdopodobnie trochę inny bagażnik. Romet 50-T-3 to jeden z najrzadszych polskich motorowerów. Powstało bardzo niewiele tych pojazdów, te które do dziś ocalały powszechnie mylone są z ogarami, tym bardziej, że tylko w niewielu uchował się fabryczny silnik 019 (często zmieniany na np silnik 023 odporniejszy na wredną eksplotację i tańszy w naprawach).
|
||||||||||||||
|
motonita
|
Szczeze nigdy o takim nawet nie slyszałem.... ale zawsze mozna przeciez sobie takiego zrobic:)
|
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
Koczkodan
Gość
|
Oryginał to straszna rzadkość, aha zapomniałem dodać że w odróżnieniu od Ogara 50-T-3 miał sygnał na 3V zasilany z 2 baterii 1,5V mocowanych w schowku.
Wypasione były też silniki S38SH i 010 z automatycznymi sprzengłami i jednostopniowymi skrzynkami biegów. W rankingu brakuje silników Dezamet 022 i Jawa 223, ale to szczegół, piszę tylko dlatego że silnik 223 to też ekstra konstrukcja dająca dużo radochy z jazdy, szczególnie po oddławieniu do fabrycznych w Czechach 3,5KM przy 6500 obr/min... |
||||||||||||||
|
Koczkodan
Gość
|
Precyzuję od razu że w polskich motorowerach stosowano dwa czeskie silniki: Jawa 223 i Jawa 225. Ten pierwzy to Zespół napędowy montowany w Ogarach 200 i 201 (tu znó powracam do nieszczęsnego Rometa 50-T-3: w czasie jego produkcji Dezamet przerwał wytwarzanie silnika 019 i trzeba było znależć nowe źródło napędu dla dwuosobowego motoroweru-postanowiono zastosować silnik czeski, zdławiony do 2KM przy 4500obr/min, wymagało to jednak opracowania nowej ramy...-tak powstał Ogar 200. Dopiero potem powstał pomysł wstawienia do ramy od 50-T-3 silnika 023 czyli stworzenia Ogara 205). Silnik Jawa 225 jest zupełnie inny-wyposażony jest w automatyczne, odśrodkowe sprzengło i samoczynnie przełanczającą się dwubiegową przekładnię-stosowany był on w Kadecie 110 Automatik.
|
||||||||||||||
|
Gość
|
Hmm... silniczek GNOM to raczej osobna kategoria ;) Bezkonkurencyjny produkt!!! A i pamiętajmy jeszcze, że silnik s38 był też montowany w Rysiu (ostatnia seria z roku 1963, wiem bo mam taki). pozdrawiam
|
||||||||||||||
|
Ranking silników w polskich motorowerach |
|
||
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.