Komar 232-dziwny model |
koo_jot
|
Witam
Proszę o pomoc w ustaleniu "tożsamości" mojego Komara 232 Nie wiem co to za model Krótki opis: -tylnia lampa ze światłem "stop" -bagażnik zupełnie nie spotykany w znanych mi wersjach -tabliczka znamionowa w języku angielskim (niestety brak roku produkcji) -silnik S-38 -sztywny tył -nie mam na niego papierów więc więcej nie jestem w stanie powiedzieć Pozdrawiam i proszę o pomoc ps. niebawem wrzucę kilka zdjęć |
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
motonita
|
daj fotki to ci wyjasnie wszystko
|
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
koo_jot
|
Dzisiaj wrzucę wszystko co potrzeba
Dzięki za zainteresowanie |
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
koo_jot
|
Nareszcie mam te fotki.
Może nie są zbyt dobrej jakości ale to co trzeba na nich jest. Proszę nie zrażać się obecnym wyglądem maszyny bo właśnie jest w trakcie renowacji. Kolor oryginalny. Pomóżcie mi. Nie wiem być może jest to jakaś domowa przeróbka.... [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] Dzięki za ewentualną pomoc |
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
SHL-man
|
Wygląda to na przedstawiciela eksportowej gałęzi Komarów (patrz np: Komar eksportowany do Niemiec znany tam jako Mofa Kondor (czy tam Condor...)). Charakterystyczne dla niektórych z nich były wariacje z dużymi bagażnikami (jak na foto).Fabrycznie miał też pewnie wzmocniną wersję silnika S-38(nawet 2,5KM).
|
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
koo_jot
|
Z tym wzmocnieniem to chyba prawda bo kiedyś gdy go dostałem (bylo to jakieś 6 lat temu), nie miałem pierwszego biegu i praktycznie bez problemu ruszał z dwójki:-) Był to mój pierwszy motorek i to on wprowadził mnie w świat motoryzacji. Dzięki niemu rozwinęła się moja pasja.
Dopiero niedawno zdałem sobie sprawę z tego że jest wart odremontowania. Jeśli ktoś wie jeszcze coś na ten temat to proszę pisać |
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
SHL-man
|
A jaki miałeś w nim gaźnik: zwykły GM12F czy G12 z osobnym filtrem i przysłonką?
|
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
koo_jot
|
Mam gaźnik typu G12 z przesłoną rozruchową
|
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
batagur
|
ymmm do niemiec to nie bardzo bo tam szły NECKERMANY głównie... i tabliczka była po niemiecku... Bagażnik może być samoróbką, światłem stop nie ma co się przejmować, ciekawa maszyna godna odnowienia... A masz do niego orginalne kolanko z tłumikiem? Obczaj i podaj długość kolanka i ile z niego wchodzi do tłumika...
|
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
koo_jot
|
Mam kolanko ale nie wiem czy jest oryginalne. Jak tylko je zmierzę to dam znać. Wydaje mi się że bagażnik jest oryginalny bo ktoś musiałby się dobrze napracować żeby tak go zrobić... Nie ma na nim żadnych śladów samoróbki
|
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
SHL-man
|
Komar był eksportowany do wielu krajów, Niemcy to tylko przykład, a właśnie niemieckiego komara gdzieś widziałem z takim bagażnikiem.
|
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
koo_jot
|
A tak z innej "beczki":
Znalazłem w necie aukcję z lampą tylnią identyczną jak w moim Komarku: [link widoczny dla zalogowanych] Chciałbym się dowiedzieć w jakich motocyklach bądź motorowerach (i kiedy) coś takiego bylo montowane. Jeśli ktoś wie coś na ten temat to niech się ze mną podzieli tą wiedzą. Dzisiaj zmierzę długość tego kolanka a także zrobię zdjęcia gaźnika |
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
koo_jot
|
Miałem podać wymiary kolanka wiec podaję:
-długość około 55-56cm, kolanko wchodzi w tłumik na jakies 7 cm |
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
SHL-man
|
Lampkę tę opracowano gdzieś koło 1958 roku jako znormalizowane oświetlenie do motocykli, była dostosowana do światła stop. Wyposażone były w nią SHL M06T, WFM i WSK M06 z tamtych lat, krótko chyba też Junak (na peno miał ją jeden z wózków bocznych do Junaka). Potem zastąpiono ją większą lampką "typu SHL". Pierwsze generacje Komara miały własne, małe lampki na żarówkę chyba 1,5V, potem, chyba od wprowadzenia Komara 232 zakładano do nich włśnie lampkę motocyklową przez co ludzie czasem dokładali sobie do Komara stop (było miejsce to czemu nie skorzystać?- trzeba było tylko kupić kabel, żarówkę i włącznik). Lampka przetrwała w Komarze 2320 i pochodnych oraz starszych 2330 i 2350, potem wprowadzono specjalną komarową...
|
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
koo_jot
|
Czegoś takiego mi brakowało. Dzięki za rzeczowe wyjaśnienie. Czyli jednak oryginalna.
|
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
Komar 232-dziwny model |
|
||
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.